A világ legnagyobb árbevételű internetes vállalkozásai közt lévő japán Rakuten 900 millió dollárért vásárolja fel a a Viber azonnali üzenetküldő és IP-alapú telefonszolgáltatót. Az összefonódás során a Viber a Rakuten digitális termékeinek biztosít majd terjesztési csatornákat, sőt, a remények szerint a Viber univerzumán belül egy játékplatform is kialakulhat. A jelenleg közel 300 milliós felhasználói bázis mindenesetre kiváló alapot nyújt bármilyen terjeszkedéshez, amit a Rakuten indítana a szigetországon kívül.
A felvásárlás stratégiai lépés annak irányába, hogy a Rakuten képes legyen konkurenciaként fellépni a szintén japán Naver vállalat Line nevű termékével szemben, ami a 2011 márciusi földrengések után jött létre, alapvetően a gyors, hatékony csoportos és egyéni kapcsolattartás ígéretével. Azóta viszont már több mint 500 millió felhasználót tudott elcsábítani és Japán mellett az ázsiai régió fontosabb országaiban is népszerű és Dél-Európában is megvetette lábát.