A globális zenei piacon a tendenciák 2013-ban sem változtak, a zeneszámok és albumok eladásából származó bevételek csökkentek, a streaming bevételek pedig nőttek. A Spotify és a Deezer még csak most kezd beérni, jó lesz azoknak, akik komolyan vették őket előre.
Az International Federation of Phonographic Industry (IFPI) tegnap közzétette legújabb, 2013-as Digital Music Report nevű kiadványát, amiből kiderül, hogy a kiadók 2012-es 0,3 százalékos bevételnövekedése csak egyszeri alkalom volt, nem törte meg az 1999 óta tartó lejtmenetet, tavaly ismét csökkent a zeneipar forgalma. A globális iparági bevételek 2013-ban 3,9 százalékkal csökkentek, körülbelül 15 milliárd dollárra, mindezt úgy, hogy közben a streamingszolgáltatók szárnyaltak.
Az IFPI szerint a csökkenést ezúttal Japán nyakába kell varrni, a szigetországban éles visszaesése volt a zenei értékesítésben, 16,7 százalékkal csökkentek egyetlen év alatt az eladások. Japán pedig igen erős hatással van a teljes piacra, ugyanis a globális bevételek ötöde ott keletkezik. Így viszont a globális adatok már nem is olyan vészesek, ha kivesszük Japánt, akkor a visszaesés már csak 0,1 százalékos. Mindez azt jelenti, hogy a különutas szigetország piacától eltekintve a világ többi részén stabilizálódni látszanak a zeneipar bevételei.
A fizikai hordozók eladásai az eddigi trendeknek megfelelően tovább zuhannak, a CD és bakelit eladások további 11,7 százalékot estek világszerte 7,73 milliárd dollárra, eközben a digitális bevételek 4,3 százalékkal nőttek 5,87 milliárd dollárra. Ez utóbbin belül a zeneeladás viszont már szintén leszálló ágban van 2,1 százalékot csökkent, bár még mindig ebből van a teljes digitális bevételek nagyobbik része, 3,93 milliárd dollár.